A történet sosem ér véget

2016. november 14. 18:00 - Fülöp Adrián

Minden kezdődik valahol

Mindannyian szeretünk történetek hallgatni vagy olvasni, de vannak azok, akik inkább mesélni szeretik ezeket a történeteket. Én is az utóbbiak közé tartozom.

Évek óta foglalkozom szerepjátékokkal és mesélek kalandokat -kisebb nagyobb kimaradásokkal -szűkebb baráti körnek. Az egész a Cthulhu Hívása szerepjátékkal kezdődött és azóta sokféle játékhoz volt szerencsém. A mesélő szerepe az évek alatt ragadt rám és nem mondhatnám, hogy az én döntésem volt, de őszintén szólva nem bánom. Sokszor kérdezték tőlem, hogy nem unom-e a mesélést, nem lenne-e jobb játszani is néha? Igazából nagyon kevés játékban vettem részt játékosként, így nem hiányzik. Másrészt nem tartom magam jó játékosnak. Nem utolsó sorban meg szeretek mesélni. Megalkotni a történetet, benépesíteni a világot karakterekkel és az egészet élővé varázsolni az amit én igazán élvezek.

Az előbb elmondottak után nem kérdés, hogy az írói oldal hogyan kerül a képbe. Novellák és más rövidebb prózák írásával körülbelül ugyanannyi ideje foglalkozom, mint a szerepjátékokkal. Az évek során sok novellát írtam (több rosszat, mint jót), amiket különböző irodalmi portálokon publikáltam. Az utóbbi időben már nem publikáltam, mert semmi olyat nem írtam, ami érdemesnek tartottam volna erre. De nem hagytam abba az írást, mert ahogy Stephen King is mondta, az írás nem olyan mint a biciklizés, azt el lehet felejteni. Ezért gyakorlásképpen mini novellákat írtam azokhoz a kalandokhoz, amiket éppen meséltem, hogy a játékosokat még jobban megismertessem a világgal, bemutassak karaktereket, bevigyem őket az események hátterébe és ez tetszett nekik. Én pedig szeretem ezeket írni.

Sokféle ilyen mini novella sorozatom létezik, amiket szándékomban áll megosztani itt, vagy akár újraéleszteni.

Shadowrun

A legújabbak, amiket írtam a Shadowrun cyberpunk világában játszódnak. A játékosaimnak írtam/írom a kalandok mellé, ami miatt érthetetlenek lehetnek a novellák azoknak, akik nem voltak ott a játéküléseken és nem ismerik az előzményeket. Hogy áthidaljam a szakadékot minden novella elé írnék egy összefoglalót, ami ismertetné az előzményeket és így talán a többség élvezhetőnek fogja találni a történeteket, még ha így egy kicsit játékbeszámolóssá is válik az egész. Később szeretném egy összefüggőbb, folytatásos mini novella sorozattá alakítani az egészet. Jelenleg több mint 50 ilyen novella létezik.

Ecce Machina

Ez egy steampunk mini novella sorozat, amit gyakorlásként kezdtem írni. Sok ötlet van hozzá, de két rész után nem folytattam.

Random Világvége

Ez volt az első mini novella sorozat, amit gyakorlásképpen kezdtem írni évekkel ezelőtt. Ez egy szatirikus történet, ami egy világvége utáni apokaliptikus Magyarországon játszódik és tele van utalásokkal a politikából, popkultúrából és a saját életemből. Jó szórakozás volt dolgozni rajta, de évek óta nem folytattam.

Fantasy

A fantasy nem áll túl közel hozzám, de ennek ellenére elkezdtem dolgozni ilyen novellákon is. Egy-két ilyen mini novella született és annak ellenére, hogy élveztem dolgozni rajtuk nem éreztem, hogy különösebben jól sikerültek volna.

 Ezek a mini novellák mind csak gyakorló novellák, amik sehol nem voltak még publikálva, csak szűkebb baráti körben, de úgy gondoltam talán mások is találhatnak olyat köztük, ami tetszik nekik. Ha pedig nem, akkor talán -Stephen King szavaival élve -átélik azt a mágikus pillanatot mikor azt mondják "Ez sz@r. Ennél jobbat tudok.".

Ha érdekelnek korábbi jó és kevésbé jó írásaim, akkor látogass el a Holnap Magazin oldalára, vagy ha gyakorló és egyéb novelláim érdekelnek, amiket máshol nem találsz meg, akkor a honlapomra.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://virtualismesek.blog.hu/api/trackback/id/tr6311945161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
A történet sosem ér véget
süti beállítások módosítása